Amenzi uriase pentru neutilizarea noilor Case de Marcat

case marcat jurnal electronic minim service
 

Obligativitatea firmelor de a detine noile Case de Marcat cu jurnal electronic este reglementata printr-o Ordonanta de Guvern impusa de catre Ministerul Finatelor. Nerespectarea acesteia poate duce la sanctiuni usturatoare, mai exact la amenzi de pana la 10.000 de lei. Cu toatea acestea, multi comercianti au mizat pe Legea preventiei, potrivit careia acestia puteau primi un simplu avertisment cu ocazia vizitei din partea inspectorilor Antifrauda. Abia la a doua verificare realizata de catre inspectori, autoritatile puteau sanctiona firma, in conditiile in care societatile nu puteau face dovada achizitiei unei noi case de marcat.

Riscurile firmelor care nu detin noile Case de Marcat

Pe langa amenda care poate atinge valoarea de 10.000 de lei, firmele care nu se conformeaza cu regulile impuse de Finante pot sa se aleaga cu suspendarea activitatii din punctele de vanzare, pana in momentul in care vor face dovada achizitiei unei case de marcat noua. Inspectorii Antifrauda pot recurge si la confiscarea sumelor considerate nejustificate, ca urmare a controlului.

case marcat jurnal electronic minim service

Noua lege a caselor de marcat

Potrivit sesizarilor realizate pe teren de catre reprezentantii Ministerului Finantelor, cei din urma au afirmat ca este necesara impunerea aplicarii acestei legi, cu privire la folosirea noilor case de marcat, intrucat mai mult de jumatate din casele de marcat vechi utilizate de catre comercianti nu se conformau utilizarii jurnalelor electronice. Ritmul achizitiei caselor de marcat noi a scazut considerabil, principalul motiv fiind ca reprezentantii firmelor mizau pe legea preventiei, preferand sa astepte primul control, care implicit se finaliza cu un simplu avertisment.


Diferente dintre noile Case de marcat cu jurnal electronic si cele fara jurnal electronic

Principala deosebire intre cele doua tipuri de Case de Marcat se refera la capacitatea celor cu jurnal electronic de a comunica in mod online cu ANAF. Este bine de precizat totusi ca, deocamdata Centrul National pentru Informatii Financiare nu are capacitatea tehnica de transmitere a informatiilor in mod live. Astfel, informatiile inregistrate pe casele de marcat cu jurnal electronic sunt transmise lunar prin intermediul unei declaratii inteligente catre ANAF, declaratia A 4200.

Obligativitatea de dotare cu case de marcat noi a fost potrivit legii incepand cu 1 iunie 2018 pentru contribuabilii mari si mijlocii, in vreme ce pentru cei mici, doar din 1 august 2018. Autoritatile estimau pe atunci ca necesarul la nivel national de case de marcat noi, era undeva peste 800.000 de aparate.
Cu toate ca legea a fost pusa in vigoare, statisticile au aratat ca acest necesar nu a fost acoperit nici pe jumatate, motiv care a dus la modificarea prevederilor contraventiei prin Hotararea de Guvern 701/2018, in prevederile Legii prevenirii(HG nr.33/2018).

Cu alte cuvinte, pentru a NU risca o amenda usturatoare, sau chiar suspendarea activitatii, precum si confiscarea sumelor nejustificate, va sfatuim sa va achizitionati o casa de marcat cu jurnal electronic, conforma cu noile prevederi in vigoare.


Contacteaza-ne la: 0359.194.303 / 0259.415.677 / 0259.439.656
Viziteaza-ne in unul din punctele de lucru din:
• mun. Oradea, Str. Leaganului nr. 6;
• mun. Oradea, str. Independentei nr. 11;
• oras. Stei, cartier Petrileni, bl. 11